Efter regn kommer solsken...

 
 
 
En hockeymatch, ett telefonsamtal, en blomkvist och solen.
 
 
Känslan i kroppen är underbar. Hockey är något heligt för delar av familjen och idag hade han svårt att hålla sig lugn o sansad, men lyckades bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Det blev en dunk eller två i sittpuffen för att dämpa de största besvikelserna och kanske ett eller möjligtvis två fula ord i samband med synpunkter på domaren i matchen, men så strax innan slutet så gjorde de mål - Brynär och vann. Den tredje matchen i Play - In som det så vacker heter & lyckan i hemmet är total.
 
 
Själv är jag själaglad över att jag igår minsann fick iväg en ansökan till ett intressant jobb men ännu merför att jag fick veta att jag kommer att bli kallad på intervju för ett annat jobb jag sökt. Alltså det är ju så att jag känner mig lika glad, som kor ser ut att vara glad när det släpps ut på grönbete. Jag ska alltså på intervju, inom kort, för ett jobb. En möjlighet. Ha. Det är verkligen en härlig, bubblande och lycklig känsla
 
 
 
 
 
 
Jag passar på att maxa våren lite också genom att plocka in lite kvistar från trädgården, världens enklaste och smidigaste sätt att få lite extra vår-feelings.
 
 
Å på tal om maxa - 10 dagar över tiden idag. Samma antal dagar över som datumet för dagen. Jag undrar hur det ska sluta och när vi ska få träffa den där lilla parveln på bilden... 10 dagar alltså, men det är mysiga dagar!
 
 
K R A M

1 kommentar:

  1. Jag har en son som spelat hockey sen han var 6 och är nu 25 :) Har en svärson som spelar på elit nivå i Växjö :) Och jag har aldrig fattat detta med hockey!! Fryser och jag blir sjuk i idrottshallar.För hög ljudnivå m.m Men jag har hängt med i alla år för det har varit mina barn.Men inte nu längre!!!
    Lycka till med jobb och nytillskottet :)
    Har börjat blogga igen på nya adress..

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!