Ibland blir det inte som man tänker sig...

 
Fjärilsgilang från Rusta
Jag älskar lördagar, lediga dagar.

Min plan var att ta med mig familjen ut i skogen. Med tjocka tröjor och gummistövlar, med en korg på armen och en påse i fickan. Allt för att vara redo att plocka några lingon eller blåbär eller att hitta en och annan kantarell. Men det blev inte så, inte alls. I stället fyllde vi dagen med tid här hemma, bland snorpapper och nysningar, men ändå med besök av finaste mormor och kusin Miranda...
 
Ibland är det bara att inse att det man tänkte inte blev och att det som blev, blev just det vi ville fylla dagen med... men i morgon, i morgon tar jag med mig familjen iklädda gummistövlar och redo för äventyr i skogen. Det ser jag fram emot. Längtar.
 
 
Familjen. Skogen.
Det är just den energin jag behöver!

1 kommentar:

  1. Nä, det blir inte alltid som man tänkt. Fast det är tur att man då kan ändra sig och göra något annat. En fin dag till Dig Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!