Gör mer av det du tycker om...


 


Det är väl ingen som inte någon gång hamnar i en svacka eller i mindre bra vanor eller bara under en period har en smula lättare att fastna i det mindre bra och liksom inte komma vidare. Lite som U2 sjunger - stuck in a feeling and you can't get our of it...
 
 
Så även jag. Men vet ni. Här om dagen bestämde jag mig att ta tillbaka kontrollen. Jag slutade sucka över allt som jag suckat över, över jobb som sökts om, över ovisshet, över elände och annu mera elände. Å så bestämde jag mig, jag inför positiva-dagar på jobbet och vägrar hamna i de där negativa banorna. Tror ni att det fungerade? Jo med det gjorde det. Det fungerar. Jag tvingar mig själv att välja rätt väg, att våga vägra surheten och purkenheten.
 
 
Jag kom nämligen på att om man gör mer av sådant som man tycker om - så blir allt enklare och betydligt trevligare. Så vad gör väl det om det är en vanlig vardag och man bara äter godis på lördagar... Det gör ingenting, för om man har tänt en brasa så finns det nästan inget som är så mysigt som att trä "masmallos" på pinnar och grilla över elden.
 
 
Å den lilla kalorien och stunden som det tog, gav så mycket tillbaka att jag verkligen inte bryr mig om byxan sitter lite tightare i morgon eller övermorgon. Eller att det blev godis på en vardag...
 
 
Så, det är dax, gör mer av det du tycker om!
Lova mig det - det är en skyldighet vi har mot oss själva.
 
 
Ha en fin måndagskväll!!


 


5 kommentarer:

  1. Det ligger mycket i det att tänka positiva tankar. Det gör verkligen skillnad. Försöker göra det samma. Jobbdagarna blir genast väldigt trevliga. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Heja dig!!
    Jag tycker det är bästa vägen. Att sucka ger oss ingen glädje även om vi kanske behöver det ibland en stund.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  3. Att göra mer av det man tycker om låter som en god idé. För till syvende och sist så är det bara en själv som kan göra förändringar i sitt egna liv. Hejja dig.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Helt rätt tänk!! Istället för att stirra in i det svarta så ta fram penseln och måla i regnbågens färger. Såklart att man ska äta mashmallows när som helst om man har en brasa :) Man kan, precis som du skriver, bestämma sig för att ta bort allt negativt och bygga upp det positiva istället!!
    Mer vardagsglädje!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt, så rätt! Ibland hopar det sig och man känner sig mest eländig, och det tycker jag att man kan få göra. Men, och det är viktigt, sen måste man ta sig upp. Lite vältrande är ok, men absolut inte att fastna där! :)
    Så bra - gör något kul, bara för dig, varje dag!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!