Vecka 40...




V E C K A  4 0


Helt otroligt, sista (eller näst sista, eller näst  näst sista) veckan av den här graviditeten. Märkligt. Att det kan gå så fort, det är ju nästan ett helt år, från start till mål, men det känns verkligen som att det har gått i Usain Bolt-tempo, särskilt nu på slutet. Det kan verkligen bli när som helst, typ om en timme eller tre eller 12 eller om dagar, jag har inga känningar och ingen föraning om att det börjar närma sig. Hur nu sådana känningar ska kännas. Rent mental skulle jag kunna tänka mig att att det var en månad kvar, men ser jag  mig i spegeln så tycker jag att det var nog dax förra veckan... :)


Men i alla fall.


Men det knäppa är att ju närmre vi kommer the big moment desto mer tänker jag på det där med att skaffa ett nytt jobb? Visst är det märkligt? Trots att jag vet att så fort bäbisen är här kommer jag att ha fullt fokus på just bäbisen, medans jag nu läser platsannonser och funderar på vad jag vill pyssla med när jag ska börja jobba... 


 Knäpp, knäppare, T A T J A N I S

7 kommentarer:

  1. Det kanske är ett bevis på att du är färdigbakad:)? Att tänka ett steg före är rätt unik i graviditetsbubblan! Hoppas bara bebisen har ungefärligen samma tidsplan som sin mor och inte drar på sig nån varning om sen ankomst...

    SvaraRadera
  2. Tycker den där söta lilla magen inte alls ser ut som det är dags än men det kan ju gå snabbt. Jag har fått tre söner och haft tre olika känningar och tre olika förlossningar...
    Så spännande att vänta på en liten. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten mage. Helt perfekt. Så spännande. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Det är säkert en fin liten bäbis i den fina lilla magen. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Men åhh, vilken fin mage! Det blir en fin bebis!
    Vad spännande att gå och vänta på att få träffa det lilla underverket! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Underbart och spännande! En redig bulle du har :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. haha jag förstår dig! VILKEN FIN MAGE! men du återkom till mig, jag mailar dig! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!