Kvällssol kort och gott!

 
 
 
K V Ä L L S S O L
 
 
En hel dag fylld av regntunga moln varvat med ösregn, duggregn och aningen mer regn. Till det kan man addera en arbetsdag på ett kontor där pågående ventilationsarbete innebar att luften i lokalerna lös med sin frånvaro och en bilbesiktning när vi fick underkänt för att jag inte hade med mig nyckeln till dragkroken som jag när jag väl var hemma fick veta ej var låst...
 
 
Såg inte ut att bli en toppendag när jag summerade dagen framåt kvällen, men så hände det. Precis när tanken 'det kanske var året sommar som redan är över och förbi' och 'regnet verkar vara här för att stanna' ungefär, kanske, nästan i samma veva som tankarna cirkulerade i mitt huvud kom skuggorna på väggen och kvällssolen torkade bort allt regn.
 
 


 
 
Vad ska man säga, lite kvällssol och energin är tillbaka.
 

 
 
Så med kvällssol, rabarberblommor och en kamera tankade jag energi i några minuter och kan konstatera att det här blev ju en sju-hellsickes-bra-dag-alltså!
 
 
K R A M
 

1 kommentar:

  1. Visst behöver man solen. Nu har det varit ett par dagar utan sol. Nu får den gärna komma igen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!