Nya friska tag...

 
 
 
 
N Y A  T A G
 
 
Den senaste tiden har varit lite fylld av motgångar, inga stora sådana men tillräckligt många små för att det ska kännas motigt men nu när jag tänkte skriva ner någon av dem så kommer jag inte på en enda... är det inte märkligt så säg. Jag måste verkligen vara släkt med guldfisken...
 
Men i alla fall.
 
Jo jag har slarvat bort mannens dator. Jag har någon gång städat och fixat och plockat i ordning, bara för att märka att vi nu absolut inte kan hitta datorn. Man kan ju bli galen för mindre... Så om det finns någon SAIDA där ute, hjälp mig är du snäll.
 
Sedan har vi det där med att börja jobba. Om tre veckor sitter jag där på kontoret på Trädgårdsgatan. Så otroligt märkligt det känns. Jösses. Bra och inte bra och halvbra och bra igen, på en och samma gång. Det är klart att jag vet att allt kommer att bli bra, men den där känslan av att avsluta föräldraledigheten - märklig och att börja på ett helt nytt ställe, att inte komma tillbaka till de där välkända ansiktena och arbetsuppgifterna...
 
 
Dessutom har jag funderat en hel del på vad jag vill. Vem jag är. Vad som är viktigt för mig. Vilka jag vill ha omkring mig och varför det egentligen är på det ena eller andra viset. Är det en 40-årskris eller är det också knutet till förändringarna omkring mig? Jag vet inte, men det känns i alla fall skönt att fundera lite, att ta lite ansvar och ta lite kontroll över vad som händer i ens liv.
 
 
Till sist - förkylningar - vad är de egenligen bra för? och varför måste det göra så ont i örat när jag måste snyta mig? Suck. Men jag har laddat kylen med ingefära och citron och hoppas att mina super-smoothies ska göra susen. Skam den som ger sig! 
 
 
Så nu är jag tillbaka, på söndag fortsätter bloggutmaningen och jag hoppas att du vill vara med.
 
 
Ha en fin tisdag!
 
K R A M
 


5 kommentarer:

  1. Jobbigt med motgångar, hoppas de vänder. Spännande med nytt jobb men också lite kusligt ;) När det gäller förkylningar kan jag tipsa om Aloe Vera Gel, sen jag började med det har jag känt mig väldigt pigg. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Det finns mycket att klura på, hoppas det blir mycket medgångar framöver!
    Tänker att jag ska hänga på din fotoutmaning, kanske kan jag lyckas den här gången?!?

    SvaraRadera
  3. Tror inte att du har så dåligt minne. Ibland när småsaker hopar sig runt en så försvinner de ur minnet så snart de har löst sig. Ja du, det där med förkylningar är en bra fråga. De ställer bara till det ;)
    Krya på dig!!!
    Massor av kramar!
    Pia

    SvaraRadera
  4. Men det är en stor förändring att börja jobba efter bebisledigheten! Sen brukar det kännas som om man aldrig varit borta... Nu låter det som om jag har 100 barn...

    Kram jenny

    SvaraRadera
  5. Åh Saida, haha, läste hennes svar med spänning när jag var liten! Vad gäller det du skriver om dina reflektioner kring det som finns runtomkring, tror det är jätteviktigt att omvärdera emellanåt, oavsett anledning. Ibland kommer man till punkter då något i en helt enkelt kräver det, utan särskilt skäl.
    Hoppas du blir frisk snart, kram!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!