F A B R I K E N - Midsommar!

 
 
 
M I D S O M M A R
 
Tema-tordag på fabriken.
 
Vi har inte riktigt bestämt hur midsommar ska se ut för vår del... men det löser sig vart efter. Antingen blir det Värmland med Jockes tjocka släkt eller så blir det Norrköping med min mor och far. Bra alternativ båda två. Jag kan då verkligen inte klaga!
 
 
Men midsommar för mig är jordgubbar. Jordgubbar på tårta, jordgubbar i paj, jordgubbar på glasen eller jordgubbar i handen. Just kanske en barnhand som kniper en gubbe i en skål, sakta piller, eller försöker, bort det gröna som sitter onödigt hårt...
 
 
Något annat som är så mycket midsommar för mig är minnet av när bror och jag minsann skulle fira midsommar tillsammans med mor och far. En lugn tillställning, sådär en 10 år sedan... vi hade planerat buffé och fika och åkte till Sörsjöns friluftsområde för att få se lite hederlig folkdans och lyssna på fioler, dragspel och sång. Mysigt. Verkligen. Bror och jag stannade kvar lite längre, mor och far åkte hem. Tanken var att vi skulle äta lite när vi kom tillbaka.
 
Det blev inte riktigt så.
 
Det slutade med att mamma och pappa fick något meddelande från bekanta just som vi parkerade bilen ute på gatan, snabba som vesslor packade ihop sig och lämnade oss ensamna i det lilla huset på landet. Ha. Där satt vi och funderade på vad som hade hänt och om vi verkligen skulle laga någon vegetarisk lasagne... vi gick promenader den midsommareaftonen, i flera timmar och pratade om livet och midsommar och allt som vi kom på. Men på kvällen tänkte vi att vi kanske bara ska ta o se någon film... Vi knäppte på TV:n, laddade upp med lite gott och väntade. Så började en film, efter en del letande.
 
Vi blev lite paffa när vi upptäckte att det var en film av ett lite mer "vuxet" slag, så vi stängde av. Skrattade så tårarna rann och sa att det här med midsommare... sen gick vi en promenad igen.
 
 
Fler tolkningar - Fabriken!!

 
 
PSSST... du glömmer väl inte bort att tävla?!
Tävlingen hittar du här!
 


1 kommentar:

  1. Ja jordgubbar är ett MÅSTE!!!!! Det blir inte alltid som man tänkt sig;) hihi kul att läsa. Midsommarkram till dig!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!