Hallen, husets hjärta...



Ehernstråle på väggen och ekollonvas från Svenskt Tenn på byrån Hemnäs
 
 
 
En tid har jag känt mig en smula rastlös när jag kliver innanför dörren här hemma... Det känns om att stöket och kaoset kryper på mig och det går liksom inte att bli av med känslan. Det klamrar sig fast, stressar upp och ställer till det.
 
 
Men så kom jag på det - hallen är hemmets hjärta!
 
Så nu har jag minsann rensat i röran, häng undan, stuvat in i lådor, burit bort, plockat in och ställt fram. Städat ur skoskåpet och bytt ut vinterskorna mot lättare sommarskor...
 
 
Så enkelt det var, så här i efterhand.
 
 
Jag knipsade en kvist från Jasminen vi har på framsidan och den spred minsann en underbar doft i hallen. En helt annan känsla infann sig och nu är det ren och skär glädje som möter en när man kommer hem...
 
 
U N D E R B A R T!
 



 
Önskar er en bra start på veckan!!


9 kommentarer:

  1. Det ser fint ut!
    Och du har rätt i det där med hemmets hjärta. Att komma hem och mötas av stök i hallen gör att det blir stökigt i hela hemmet.

    Kramen Hannis
    Ps, Har flyttat till en ny blogg http://tidigamornar.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Härligt att mötas av den doften! Underbart ju. ska jag också testa. Den tapeten du har är så fin! Var kommer den ifrån? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det där med hallar är onekligen svårt och det är nog som du säger att hallen är hemmets hjärta. Kanske är det därför som jag alltid känner mig så stressad så fort jag kommer hem, Vår hall är nämligen i total kaos;( Kanske dags att rensa upp i röran;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Så himla vackert! Tänk så enkelt det kan vara. Det gäller bara att komma på det.

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Enkelt! Måste hem och röja , för just den känslan har jag krypande i kroppen just nu.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Åh vad det doftar gott från schersminen. Härlig hall du har. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Tänk vad lite plock kan göra. Här fullkomligt överfaller det en med jämna mellanrum, men med
    ett röj så blir det så fint igen :)
    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Så härligt med rensning. Visst är det en fröjd när det är gjort. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Fint det blev! Ja....hallen....den har lite mer att önska här hemma.....jag har världens smalaste hall och därmed helt omöjlig att göra nåt bra av.....
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!