En fjäril, eller två, eller tre...


 
 
 
Vi såg något alldeles fantastiskt här om dagen.
 
 
På promenad runt Strömmen hittade vi en alldeles underbar buske. Alldeles precis bredvid promenadvägen fanns den, men jag kan inte minnas att jag någonsin sett den... Nu är det ju inte så att jag kan alla buskar utan och innan på vår lilla promenadväg, men den här var ju en hel upplevelse. Inte nog med att den spred en underbar doft, den var full av rosa-lila blommor, lite liknande Syrén men med mindre blommor och längre klasar och på varje klase med blommor satt minst en fjäril men på de flesta satt det flera... Alla fjärilar av samma sort, Påfågelöga.
 
 
Det var verkligen helt magiskt!
 

 
 
 
Så vi stod där länge och beundrade blommor och fjärilar, började räkna dem men insåg efter en liten stund att det var inte så noga, det var fint. Vi nöjde oss med det.
 
 
 
 
 
 
Tänk att en buske kan bli så mycket mer än bara en buske...
doft, blommor och fjärilar, något att längta tillbaka till,
ett minne som vi sent kommer glömma.
 
 


1 kommentar:

  1. Den bär det passande namnet fjärilsbuske. Mina föräldrar hade en i trädgården när jag var liten. Tror att vi trampade sönder allt runt den för att kunna fånga dom fina fjärilarna. Kram Anita

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!