En sommardag...


 
 
V Ä R M E
 
 
Sommaren kom tillbaka, jag är tillbaka och jag hoppas att vi båda är här för att stanna. Det har varit semester och det har och är så underbart att datorn liksom också fått semester. Skönt vill jag lova.
 
 
Skönt har det också varit idag. Alldeles underbart varmt och regnfritt, så det blev en dag i solen, vid sjön och utan dopp för mig del. Men Inez badade som vanligt. Hon var redo redan när hon slog upp ögonen i morse Mamma, du får gå upp nu - det är sommar ute!!
 
 



Så vi styrde bilden mot mormor och morfar och deras trädgård, där det finns så mycket blommor, så mycket vackert och där det doftar så gott. Till och med dill finns i rabatten och det doftar ljuvligt och blir så fint i buketter... Passar ju till kräftor också, men några sådana har jag inte provat än i år... 


 
 
Vi gick vägen ner till sjön, gick över järnvägsövergången, den lilla grusstigen bort till badplatsen där det finns en hoppsten en bit ut från stranden... Samma väg som jag gått så många gånger, men som jag nu går tillsammans med min dotter, det är en märkligt och på samma gång underbar känsla det där, att få ta med sig sitt barn på sådant som jag själv gjort som liten. Som blivit fina minnen för mig och som jag nu hoppas ska bli fina minnen för dem...
 
 
Sommaren, värmen, minnen.
En fin dag - kort och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!