Kan det vara så att jag är långsam i starten med flit...?




 
Hej från köksbordet!
 
 
Jag hade som ambition att vara ute i god tid den här julen. Men här sitter jag nu med ögonen i kors och frågar Jocke en si så där hundra gånger om jag ska beställa än det ena än det andra. Den första frågan följs av ett 'tror du att vi får hem det i tid?' tätt följt av ett 'njae, jag tror att jag struntar i att beställa...' för att sedan börja övergå i ett 'men det vore ju så fint...' för att sedan börja om igen.
 
 
Så rubriken skulle lika gärna kunna vara 'Hej julkaos - härligt att ha dig här igen'. För hur mycket jag än gillar ordning och reda och framförhållning så känner jag att jul utan lite kaos med aningen för sena julaktiviteter och adventskalendrar inte blir jul på riktigt.
 
 
Här hemma har jag förresten fyllt huset med blommor, hyacinter, amaryllis och julstjärnor, några gamla, och säkert torra, kvistar färgad eukalyptus och en liten rumsgran. 
 
 
Jul, det blir fint det! 
 



1 kommentar:

  1. Julkaos eller inte. Det blir jul ändå. Så inte lönt att stressa upp sig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!