Minimalt med sömn...

 
 
 
 
 
Här är hon, glad som vanligt och hur söt som helst och samtidigt den lilla skriklisa som dyker upp just precis när jag vill sova som mest. Och inte bara en gång utan två eller tre eller fyra eller ännu fler gånger per natt.
 
 
Så hur i hela friden gör man?
 
 
Jag läser om Sova-Hela-Natten-Metoden, 5 minuters metoden, om att inte plocka upp barn om natten, om att ta upp och hålla barn så mycket man bara vill och kan om alla möjliga tänkbara tips och trix. Jag läser om nattlampor och om att höja den ena sidan på sängen så att förkylningen inte blir lika jobbig. Jag läser och läser och läser och till slut känner jag mig nästan lite yr. Och jag ger upp en smula, och kommer på att det är så här det är med småbarn, så här det kan vara och det är en kort tid. En väldigt kort tid i ens liv... Så med andra ord, en natt i taget.
 
 
 
Jag håller tummen för att det är förkylningen som spökar, att den snart är borta och att jag då kanske kan få en natt med lite extra sömn.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!