Må bra!



Oj, idag tog jag en stund för mig själv.. alltså unnade mig lite av det som JAG tycker om - en bukett tulpaner, en kopp chai (i en av mina underbara favoritkoppar) och en tidning.. Det behövs inte särskilt mycket för att man ska få en stor laddning energi!

Och på tal om energi. Det fick jag en stor dos av igår. Energi att börja jobba, ja inte nu utan si så där i slutet av året. Som av en händelse har det nämligen slumpat sig så att jag mitt under min föräldraledighet byter jobb (?!!!), väldigt märkligt och läskigt och skoj och skrämmande och ja allt på en och samma gång och i en salig röra. Igår träffade jag det nya gänget - det gav mig energi - jag tror nu äntligen att det kommer att bli bra (jag har vacklat fram och tillbaka och fram och tillbaka igen)! Jag kastar med andra ord av mig en liten oros-sten och ser fram emot nya spännande utmaningar någonstans på jorden, men först en lååååånnnnng föräldraledighet! Livet är ju underbart!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med nya jobbet! Men vi fortsätter hålla kontakt i bloggvärlden.
    Härliga bilder!
    Ha en fin vecka!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Suz!!! Klart vi håller kontakt :) Ha en underbar vecka du å!

      Radera
  2. Hej Tanja,
    Hur skall man som fd. kollega tolka detta, att det nu äntligen skall bli bra!
    Ha de bra och lycka till med försäljningen, hoppas att du kommer att dra in mycket pengar till företaget :-)
    /P
    PS. Snälla andra inställningarna på bloggen så den anpassar sig till mobiltelefonen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska tolkas precis som det står, att efter en massa vånda fram o tillbaka (efter att ha sagt ja) nu äntligen känna att det här nog kommer att bli bra :) Ja just så ska det tolkas. Som att beslutet har landat liksom!

      Å ändra en inställning, ska bli!

      Radera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!