Bloggutmaning - Minne!



 
 
Ett minne, mitt minne...
 
 
Jag kan inte titta mig mätt på den här bildserien... Jag har fångat något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det är en känsla som startar redan i magen när jag ser bilderna på hur Inez försiktigt närmar sig påsen med semlorna, hur hon inspekterar och undersöker, hur hon petar lite försiktigt och sedan smakar... men bara lite lite... till en början.
 
 
Upptäckarglädjen.
Den där rena skära underbara stunden av lycka.
Eller att ha lyckats.
 
 
Ett minne jag alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat.
Ett minne som påminner mig om att fortsätta vara nyfiken...
 
 
 
 
 
Å på tal om nyfiken... nu är vill jag se era tolkningar!!!
KRAM

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert inlägg Tanja! Superfint, lilla tjejen och så det där med att fortsätta vara nyfiken. Något som vi vuxna lätt glömmer bort, men som är nog så viktigt att påminna om lite då och då.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag älskar den där nyfikenheten. Jag skulle ju absolut kunnat vara med i din utmaning, med mitt minne, kanske kan lägga till en länk? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Helt underbart inlägg. Sjukdom kom emellan här så jag får hänga på nästa vecka istället.
    Precis som du skriver så ska man alltid fortsätta vara nyfiken på allt livet har att ge :)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken go liten tjej! Och jag har missat utmaningarna den senaste tiden....har helt enkelt koncentrerat mig på det 'verkliga' livet ett tag.... :)
    Nu är jag här igen!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!