Varning: Hubba Bubba!!

Kommer ni ihåg Hubba Bubba, det där fantastiskt goda tuggummit som var sådär alldeles galet stort och knapp fick plats i munnen. Som smakada som en dröm och som man sällan fick köpa. Eller det senare gällde väl mig...minns en gång när jag norpade en 10-sedel ur min spargris och sprang till kiosken i kvarteret bredvid och köpte godis för allt ihopa. Mamma sprang efter mig, men jag gömde mig minsann i en trapp och smög senare hem. Tyvärr fick jag inte behålla allt - utan fick snällt dela med mig till mina syskon (bror och syster) för att jag hade varit olydig och stulit från mig själv. Usch! Hemskt straff! Jag älskade godis då och jag gör det fortfarande.

Så här om dagen när jag var och handlade, kunde jag inte motstå ett paket Hubba Bubba. Tog en bit direkt när jag satte mig i bilen och förundrades över att en sak var säker; det är precis som förr. Jag fick ju ta mig sjutton gåshud! Tuggummit smakar som jag minns det och det är definitivt gigantiskt. Är det ens tillåtet att sälja till barn? Hur klarar de ut det. Hur som helst... Jag hittade paketet när jag var ute och gick, tror det var i torsdags, eller möjligen fredag... stoppar i mig en bit - leendet blir bara större och större! Men då gör jag ett enormt misstag... Jag stoppar in även den sista biten och nej jag skulle inte ha gjort det. Det är ju omöjligt att det får plats och jag som var fokuserad på att power walka glömmer för en stund att hålla koll på tuggummit och biter mig i tungan. Men inte så att det bara blir ett litet sår, eller skrap eller bara lite ont. Jag biter mig så hårt att jag än idag har märken efter tänderna i min tunga!!!!! alltså som fotspår på en blöt strand, alltså ni vet, med konturer och allt! Jag grät. och idag har jag fortfarande svårt att prata! Så idag - VARNING!!! - Hubba Bubba är ingen lek, så full fokusera gäller, men glöm för den sakens skull inte bort att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!