Kroatien - del I


En semestervecka vid medelhavet har passerat snabbare än kvickt och nu när jag sitter med bilder, redigerar och sätter ihop så slås jag av hur mycket vacker jag har varit med om och ibland tagit för given. Jag har skyndat förbi gamla portar, tvätt på lina, utsikter och solnedgångare för att det alltid varit så självklart att Istrien aldrig är långt borta. Nästan elva år har passerat sedan senaste gången, 11 år, en evighet...
 
Så den här veckan har jag njutit, supit in atmosfären och omgivningen, lyssnat på vågot mot strandkanten och cikador som spelar. Jag har tagit med min familj till mitt bästa ställe på jorden och visat dem så mycket som hinns med på en ynka vecka.
 
Vår första utflykt blev den gamla staden i Labin, Stari Grad Labin.. gränder, kullersten, korallaffärer, middag på torget och ett ständigt springade efter en något bestämd brunbränd fröken i en alldeles vansinnigt söt ebbe-klänning som fick mitt hjärta att dansa bugg...av lycka!  
 
Gamla Stan i Labin, den är ett måste om man är i närheten och jag fick faktiskt veta att självaste Albert Svanberg har en lägenhet här.. så kanske att man kan få till lite kändisspoting!?


2 kommentarer:

  1. Åh så härligt med Kroatien! Underbara bilder!
    Många år sedan vi var där nu, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Underbarabilder!Härligt! Vi är nu i Italien vi:) Kram Nilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!