På resande fot...



Återigen är jag på resande fot. Denna gång är jag i Bryssel. Sitter vid skivbordet i hotellrummet och tittade alldeles nyss ut över innergården. Gamla slitna byggnadet men ack så vackra i sin enkelhet. Det spelar ingen roll att putsen är sliten, att taken är sneda eller att det är en smula skruttigt. Jag tycker att det blir alldeles magiskt i skymningen ljus. Det där nästan trollska som lägger sig över världen när solen är på väg ner och det är dags att lugna ner tempot att hitta lite ro. Och visst hittade jag ro i denna utsikt. Så makalöst vacker.

Man kan ha det värre än att sitta på ett hotellrum i en annan del av världen.
Kan inte och vill inte påstå att det går någon nöd på mig inte, här på ett hotellrum i Bryssel med en fantastiskt utsikt över en innergård som vittnar om alla år som passerat...

Att ta tillvara på tillfället får bli dagens lärdom.
Ja till och med en mindre lyckat presentation i Prag bleknar en dag som denna. Men berättelsen om vad som egentligen hände i Prag, det får bli en annan gång. Nu ska jag länsa minibaren på vin, potatischips och kanske en chokladbit. Å så några armhävningar på det - söndagkväll minsann!
I morgon startar en helt ny härlig vecka!

KRAM  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!