Med doft av jasmin...


Litet DIY-projket - vas/ljushållare av en gammal glasburk, lite hamapärlor på snöre runt den och så ett litet snöre att hänga upp i - klart. Jag hängde upp den i redskapslisten som sitter i köket. Tanken är att de ska flytta ut i trädgården vart efter...
 
 
A R B E T E  P Å G Å R
 
 
När katten är borta dansar råttorna på bordet. Jocke är iväg med jobbet, Inez ville åka till mormor och morfar och Jill sover efter besök hos BVC och vaccination... Jag fortsätter med att spackla väggar i sovrummet... det tar sin lilla tid, men oj så skönt att fixa själv. Känner mig stolt som en tupp och kan knappt vänta tills det blir klart... Det där med att arbeta med kroppen är allt terapi för mig!
 



Under tiden det tar för spackel att torka tar jag in lite blommor från trädgården. Jasminen blommar för fullt och doftat underbart, så jag passade på att pynta sovrummet mitt i all kaoset som råder.
 


Vas/burk från DAY Home - finns nu på rea här!
 
 
Fina glasburken, fotot på mormor och lampa gifter sig finfint med gipsskivorna bakom sänggaveln! Ja hujeda mej - men snart är det spacklat och slipat och spacklat och slipat och målat och klart.
 

 
 
 
H A P P Y  T I S D A G!
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!