En god (middags) favorit




En god favorit är den här lilla skink-ost-rullen-extra-allt. Så enkel och så god att jag gärna äter ett gäng till middag o skippar allt vad grillat och gratänger heter. Som i kväll, Inez skulle äta tacos hos bästa kompisen och Jill ville ha yoghurt med müsli till kvällsmat, så Jocke och jag plockade fram lite av varje, salami, oliver, ost, ännu mer ost, lite pastrami och så gjorde jag de här - skink-ost-rullar-extra-allt. 


Hur enkla som helst och goda, supergoda faktiskt.


Du fixar dem enkelt genom att lägga ut ett par tre skivor seranoskinka på plastfolie, bre Cantadou Paprika Chili-ost över skinkan och lägg sedan på färsk basilika i önskad mängd. Jag tar rätt så mycket basilika, då det bryter det starka i osten och så klart för att det är gott som sjutton. Sedan rullar jag ihop skinkan med den goda fyllningen och skivar upp i lagom stora bitar. 


Voilà! Klart! Njut!



Ps. Gör man tillräckligt många, räcker det gott till middag, behövs inte så mycket mer än så :) Ds.

1 kommentar:

  1. En av mina favoriter, också! Favoriterna är vitlöksost och en röra jag gör med chevre blandat med créme fraiche.

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!