En stund med Yoga


 

 
Förkyld - såå förbenat skittrist (ursäkta språket).
 
 
Känner mig i och för sig ganska bra till dess att jag får för mig att hämta något en trappa upp eller ner för att sedan behöva ta den långa vägen tillbaka till soffan. Klippt slut. Av ingenting och snoret tar verkligen  A L D R I G slut. Så trött, tråkig och snorig sitter jag här i soffan och dricker ingefärashots (som Jocke fixade igår), te och funderar på om det inte finns någon yoga som kan fixa det här lite snabbt och lätt. Sedan kommer jag på mig själv med att skratta åt mig själv - finns inga Quick-fix ju, man måste ta hand om sig hela tiden och lyssna på sin kropp.
 
 
Så jag plockar fram mina böcker, läser en smula och ta mig sjutton jag har mediterat. Svårt, mycket svårt men jag klarade av 10 minuter. Visst det låter inte som så mycket, men i 10 minuter andades jag sakta och lugnt, slappnade av i kroppen och kände in mitt hjärta. Tankar som störde försökte jag vänligt mota bort och vid något tillfälle fick jag ta några djupare andetag för att kunna släppa tankarna och koncentrera mig på hjärta.



 
 
Jag har det på känn - det vänder nu.
I morgon är jag pigg som en mört igen!



1 kommentar:

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!