Städning pågår!!

 

 

"Städa Städa varje fredag å så varje jul det tycker jag är kul, men inte mörda på en lördag för det verkar skumt och det tycker jag är dumt" det är vad jag går omkring och sjunger samtidigt som jag stor-städ-fixar här hemma! Det blir sååå fint och det är så härligt att få det fint och mysigt och i ordning rumt omkring sig, jag tillbringar ju trots allt en massa tid här hemma!! Det finns nog inget bätte än när det är fin fint hemma, känslan av lugn infinner sig och man får trivas som bäst, på stället man gillar bäst - hemma! Jag skulle egentligen ha börjat redan igår, men då ville jag ut och få frisk luft och plocka grenar, fina grenar från ett lärkträd, grenar fulla med kottar som nu pryder vardagsrummets öppna spis!

Nej nu fortsätter jag sjungadet, för snart är det dags för lunch med min rara lilla vän Lindis och senare i eftermiddag ska Pytte, eller Lillis som jag kallar henne titt som tätt, på läkarbesök! Så alltså... "Städa Städa..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!