Min stil...

Min stil... ibland undrar jag vilken stil det egentligen är här hemma?! Först skulle jag säga modernt med blandning av enstaka klassiker. Lite sådär typiskt skandinaviskt... men jag vet inte om det är riktigt så! Å så får jag för mig att stilen är allt som passar in i raka linjer, men inte ens det stämmer. Ta till exempel köksstolarna Wegners Y-stol (CH 24) - som verkligen är mina favortiter här hemma - det är ju mer runda än raka. Sedan ändrar sig stilen lite beroende på i vilket rum man befinner sig. Min stil, helt enkelt bara modern-klassisk-med-smak-av-ditt-och-datt. Mitt problem är nog att jag skulle vilja byta stil si så där en gång i månaden, tänk sovrummet mörkt murrigt indiskt eller alpstuga eller beach house a la Ralp Lauren eller Lexington - ja ni fattar - kameliont var ordet!

Den senaste tiden har gått till att introducera mat för Lillan. Det har gått otroligt bra och det är ju så man fnissar sig varm när man ser detta eviga gapande så fort en sked dyker upp. Lilla söta rara lilla tjejen, som här om dagen fyllde ett halvår! Stort.

Sedan så får sig sovrummet en make over! Jag möblerade om här en dag när jag hade lite tid över. Om nu undrar hur mycket en sängmadrass väger så måste det vara si så där en 300 kg för jag hade en grym träningsvärk dagen efter. Men det borjar  bli fint. Bilder kommer när det börjar närma sig klart
J

Å så kommer här lite bilder hemifrån oss!
Håll till godo!
 


 

Tapet Malabar (Cole & Son) sitter i hallen. Wegners Y-stolar tillsammans med höstens sista rosor. Svarta ramar och svartvita kort. Finns lite här och där här hemma. Romantiska stilen gör sig påmind i form av en kanna, som fylls med vatten och lime (tips: prova att skiva ett äpple och ha i vattnet) och så vardagsrummet med alla raka linger, exempelvis Le Corbusier fåtöljerna..

1 kommentar:

  1. Malabar är en favorit hos mig också :) fast den blå i sovrummet!
    Ha det fint!
    Cecilia

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!