Mössa & ett första möte!


Jag gillar mössor. Det är liksom bara så skönt att få på sig en mössa, slippa frysa om knoppen och öronen. Sedan är det ju som en liten fin detalj också, kanske inte alla mössor, eller i alla fall en del mer än andra.

Mössan på bilden köpte jag en julhelg i Sälen. Uppe för att fira jul med familjen och syster och jag tog en tur i shoppen. O japp där fanns den här gulliga mössan med virkade blommor! Fin väldigt fin, tyckte jag. Sa till syster att det kanske borde bli en extra juleklapp till oss, en var liksom. Syster sa nej. Lite bra. Eller ja jag visste det ju inte då vad priset på mössan var. Det satt ingen lapp och jag frågade inte innan. Så kommer jag fram till kassan och jag minns att jag fick en liten chock när hon sa vad den skulle kosta. Tiden strannade en stund... Med rabatt avdragen... och det som flög igenom mitt huvud var då vad två mössor skulle ha kostat. Som ett mindra land, skulle jag tippa. Aja det var länge sedan och mitt första möte med Odd Molly! Idag önskar jag att jag hade köpt en mössa till min syster, man blir ju så barnsligt glad när man får ha den på sig!

Nu tar jag familjen med och går ut o njuter av våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!