1:a träningsveckan avklarad!


Igår gjorde jag det sista momentet i förra veckans träningsprogram. Träningsprogrammet som ska se till att jag springer Stockholm halvmarathon på 2 timmar eller helst mindre - vi får se! Så för att sammanfatta veckan. Passen avklarade och genomförda med VG o MVG i betyg. Varför så höga betyg. Tjaaa först och främst fixade jag att jogga de två korta passen på 5 km även om jag på det första passet sprang en kilometer extra J men den stora skrällen kom igår. 8 km på en timme (alltså väldigt behagligt tempo) stog det på programmet. Å eftersom man o bonuspojk varit iväg i helgen hade jag inget alternativ utan fick ta med mig Inez. Sovandes i vagnen fick hon följa med mig på en joggingrunda runt Strömmen... Jag fick gå i uppförsbackarna, det var snudd på omöjligt att springa. Men jag insåg att om jag tränar oftare med vagnen så kommer det kännas som att jag är 50 kilo lättare när jag väl tar en tur utan den - mycket bra!

8 kilometer avklarade på 53 minuter, ingen höjdartid om man inte har vagnen med sig, men nu känner jag mig mer än nöjd. Det här med motion är verkligen en riktig energikick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!