Träningsbikt v3..

Ja då är det bevisat, det här med att jag ska göra som någon annan säger - fungerar inte! Alltså, det är säkert ett väldigt bra program jag har fått tag på, men jag gör lite som jag vill i alla fall :) kan inte hjälpas! Så förra veckan blev det som följer:

Styrketräning på tisdagen och lååååångpromenad.
Löpning 8 km på onsdagen
Ett egenkomponerad intervall/fartlek/springa snabbt pass som blev si så där. Sprang i alla fall 4,12 km med ett snitt på 5:31 min per kilometer. Det kändes ju bra. På lärdagen alltså...

Igår började vecka 4:a och japp jag har inte börjat som det står i programmet. I stället siktade jag på en liten längre runda igår. Jag tog det lite som det kom och kände av om jag skulle utöka min 8-kilometersrunda... vilket jag gjorde. Så totalt igår blev det 11 kilometer - jag är så glad att jag spricker. Hyfsat tempo också, 6 min per kilometer i snitt, lite snabbare i början och sedan lite långsammare i mitten o mot slutet. Sönt! Jag känner mig på gång. Verkligen!!

Nu tar sig Inez en liten tupplur, men hon hjälper till. På bilden flitigt bläddrande i reklam från Plantagen... Mycket trädgård på tapeten för tillfället. En framsida ska göras sommarfin och baksidan ska piffas också. Det är så jäklar lyxigt att vara föräldraledig. Njuter för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!