Tjejkväll!



Mat & Prat! Igår var det dax igen... I 6 år, lite mer, kanske snart 7 år har jag träffat Marie och Susanne på Mat & Prat med jämna mellanrum. Det var i samma veva som jag bytte arbetsplats och slutade jobba tillsammans med dem, som vi tog upp det här som har blivit en super-duper-mysig tradition! Eller vad man nu ska kalla det. Igår var det alltså dax igen.
 
Jag bjöd på sallad. Men denna gången ställde jag fram alla tillbehör i små skålar så att var o en fick plocka det den ville ha! Jag gillar all tänkbar plockmat, det här blev en bra variant!
 
Efterrätten blev min favorit. Chokladmousse!
Hur enkelt som helst & garanterat gott!
 
100 gr choklad
smält i vattenbad eller i micro
blanda i 2 äggulor, en i taget i den smälta chokladen när den har svalnat en smula
Om man vill kan man hälla i en skvätt kaffe, blanda väl.
Vispa 2,5 dl grädde fluffigt, inte för hårt.
Blanda i lite av grädden i chokladsmeten så att du får en jämn smet, blanda sedan i resten.
Häll upp i protionsskålar och låt stå kallt ett tag.
Servera med hallon och vispad grädde!
 
MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!