Mejl-fenomen...

Idag blev jag återigen förundrad över hur en del människor gömmer sig bakom mejl... Det känns som att de blir helt anonyma och kan skriva i princip vad som helst. Vanligtvis brukar jag strunta i det, men idag var jag tvungen att kommentera eländet.

Alltså så här ligger det till; det har varit en hektisk period på jobbet och vi har mer än fullt upp med uppdrag och ändå har vi tagit på oss ett litet uppdrag där vi nu har blivit ombedda att lämna in vårt anbud en tredje gång. Hur som helst så skriver då min kontaktperson ett mejl till samtliga i projektet där han då talar om att det har gått 6 dagar och tycker en massa saker om att vi kommenterar saker som är lite bristfälliga i anbudsunderlaget.. och sedan kommer det - vi gör på det här sätta för att vi inte vill jobba med det här uppdraget, vi har rutiner som  gör att det tar oooootroooooligt lång tid. För att förtydliga, i de här 6 dagarna har dagen i dag räknat med (mejlet skickades ju 08:45) och dessutom helgen... Aja, hur som helst - trött blev jag & sa ifrån! Det får nog bli dagen tips - Säg ifrån, bara för att det är mejl så kan man inte acceptera vad som helst.

Åhh vad skönt det var att få ur sig!! :)

1 kommentar:

  1. You lost me at "Alltså"... Vet inte om det hjälper om du förklarar igen, men jag är rädd att proppen går om jag försöker igen :-) Kan du sammanfatta med att svara på en fråga: Vill du att jag ska bryta benen på någon?????

    Markera "YES" om svaret är ja, och "NO" om svaret är nej. Använd gärna läppstift att markera på skärmen...

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!