En helt vanlig lördag!

Städa Städa varje fredag å så varje jul det tycker jag är kul!
 
Nej. Jag tycker inte det. Jag är hopplös. Jag skulle vilja vara något av en pedant, men jag hittar inte den genen. I går kväll var min fina vän Linda på besök och innan hon fick gå hem så slet jag med henne ner i källaren för att inspektera vår tvättstuga. Medans jag utbrast "ja men det är ju inte klokt", "man kommer ju inte ens in i rummet för all tvätt", "jag är ju för sjutton 36, eller 37, ska det se ut så här?" och "det är ju oooomöjligt att veta vad som är rent och inte..." så fnissade hon ingenkännande.
 
Idag fick jag nog.
Så när Inez som middag satta jag igång. Jag säger bara Kära någon.
Det är inte klokt. Så mycket tvätt. Häpnadsväckande.
 
Men till slut blev det lite ordning. Efter si så där två timmar kunda jag gå in i en tvättstuga som luktade såpa, som var sorterad och som såg trevlig ut.
 
Vilken lättnad. Men det innebär också att två stora IKEA-kassar med nytvättat äntligen tagit sig ifrån tvättstugan, att ett berg av skjortor-att-stryka nu flyttats till garderob i tvättstugan och att ensamma strumpor fått en korg att vänta på partner i.
 
Jag flyttade till och med ner två orkideer i fina krukor och satte upp en tavla. Planen är att tvättstugan ska få en gardin! GARDIN!
Tänk så fint det kommer att bli. OCH redan är.
 
Jag lovar från och med nu att aldrig mer låta tvättstugan bli något som liknar ett grovsopprum!
Aldrig mer.
 
Vill ni veta något kul. Jo min vän Linda, hon har minsann också fixat tvättstugan idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!