TIPS: Personligt brev...



Hårband från Vero Moda, just nu som pynt på fönsterbrädet i köket.


E T T   P E R S O N L I G T   B R E V

Jo nog är det så att ett personligt brev alltid ska följa med ansökan. Vissa skriver det väldigt personligt andra, som jag, rent ut sagt som en CV men med några fler ord och inte i punktform. OK, jag överdriver en smula, men det som jag fick lära mig på gymnasiet sitter i. Jag börjar helt enkelt med var jag hittade annonsen och sedan bygger jag på med allt jag gjort för att på slutet runda av med 'ser fram emot att träffa er', typ så.


Men mitt nya brev börjar lite annorlunda. Det börjar med att jag hittade annonsen och sedan hur det i mitt huvud ser ut att ha den rollen och så knyter jag ihop det med vad jag kan och har gjort som passar till just den aktuella tjänsten. Lite ditt och datt efter det för att sedan klämma i med att jag minsann är som klippt och skuren för jobbet.

Jag tycker att det blev väldigt bra.
Nu ska min jobb-coach få läsa det och ge sin syn på det hela :)

 
Men ett nytt personligt brev, med lite mer stuns i får bli dagens jobb-sökar-tips.


1 kommentar:

  1. Hej där! Ja sånt där ska också göras och jag känner ett visst motstånd för även om jag gillar att skriva så är det inte min starka sida att skriva i positiva ordalag om vad jag kan. Det krävs lite skinn på näsan och jag önskar dig massor av lycka till i jakten på drömjobbet.
    Det närmsta CV jag kommer i dagsläget är dotterns, men just nu har hon lite jobb så hon ligger lågt emellanåt och samlar kraft för nästa omgång jobbsökartag.

    Ha det fint!
    Kramen
    Suz

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!