KROATIEN DEL II - PULA!

 
Kroatien del II och jag ger er Pula, eller i alla fall en liten del av den och samtidigt kanske stadens signum - amfieteatern. Den tredje bäst bevarade i sitt slag och alldeles sagolik. Här har jag sett Carmina Burana framföras i en nästan magisk uppsättning en varm, mörk och stjärnklar kväll för alldeles för många år sedan...
 
Det är stunder som dessa som jag tänker tillbaka på när saker och ting inte går min väg. Som till exempel nu, när semestern inte fick starta när den skulle och när jag inte fick njuta lördagens lediga lunk heller, för den delen.. när jag har en dålig dag och jag behöver komma på bättre tankar...
 
Idag har jag nämligen tillbringat snudd på en hel arbetsdag i en alldeles semester-ledighets-tyst korridor, stämplat kopior och signerat en viktig offert... Nästan börjat grina när skivaren inte vill eller när ett stavfel upptäckts i ett utskrivet signerat dokument... Men nu är det klart och jag kan pusta ut och njuta lite av lördagen men ett litet monster som kastar sig på golvet och skriket
GASS - GAAASSSS! med en mun som är alldeles vit av en nyss uppäten glass!
 
 

1 kommentar:

  1. Häftiga bilder! Hoppas du får njuta av din lördag nu . Kram Nilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!