Nya brickor och en jobbdag mitt i semester!

 
 
 
En vissen pion har stått på vårt köksbord i vad som känns i en evighet men jag gillar den, den är så otroligt vacker i sin blekrosa-bruna ton och det där frasiga och ojämna. Jag gillar den, verkligen... så den får stå kvar en dag eller två till.
 
Bredvid den ligger mina nya glasögon, ett par Ray Bans som egentligen är ett par solglasögon, men som min optiker fixade till så att det blev med vanligt glas... tycker att de är vansinnigt fina, men känner inte igen mig själv när jag ser mig i spegelen, tänk så mycket ett par nya glasögon kan göra med utseendet...
 
Så det här med semester, alltså på riktigt. Min första semestervecka blev en galen. GALEN. jobbvecka och när vi småning om hamnade i Provance fick jag ta en dag till att fixa ännu mer jobb.  och så idag, efter att ha vunnit mitt stora kontrakt för andra gången och firat med en flaska champagne... så blev det minsann en överklagan och så fick jag ta mig till jobbet och fixa till det, sms till inköparen som befann sig i de Norska fjällen och sedan pusta ut...
 
Vilken skön känsla när de jobbiga sakerna kan bockas av, som att jobba på sin semester...
 
Unnade mig en fika och en tur på stan med min fina vän efteråt. Njöt av chai te i solen på en uteservering och hade glömt jobbet igen... Men det dök upp på väg från fikan, i form av ett mail gällande en annan upphandling som önskade några klargörande svar... Jag säger då det, det här med semester och jobb och kombinationen däremellan.
 
Inte är det enkelt inte.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!