BIOKVÄLL?!!

 
 

Fuskpälskrage och bärnstensfärgad prickig blus från GINA TRICOT

 
Det skulle bli en biokväll.
Som jag längtat efter att gå på bio.
 
 
Det är en grej i vår familj, jag vill gå på bio och Jocke vill hellre ut och äta. Och visst, det är kanske en smula trevligare att få sitta mitt emot varandra och kunna prata i timmar samtidigt som man njuter av god mat och bara har det mysigt... Men, BIO, jag säger då det. BIO, så underbart härligt att få sitta i en mörk salong, med en prasslig påse i knät, något så onyttigt som läsk i en pappmugg och så hålla handen till en film. Kramas lite och gosa in sig i hela atmosfären...
 
Det var så jag hade planerat dagen, det var så det skulle se ut och det var så det absolut inte blev!
 
 
Vi åkte ut och lämnade Inez hos mormor och morfar.
Vi tog oss hem, jag tog en powerwalk och Jocke körde ett träningspass på cykeln.
Duscha, piffa, iväg. So far so good.
Hittade parkering och hann till kassan i tid (god tid innan filmen började, säkert 5 minuter...), det fanns två platser kvar i salongen. Phuuu tänkte vi, för det var på det berömda... Spridda, sa hon då. Den där vänliga männinskan bakom kassan sa att platserna inte var bredvid varanda och där sprack bioplanen. Suck. Boka biljetter? Vem i hela friden gör det? Det verkar som att alla gör det, förutom två som heller inte gick på bio, utan tog en bit mat och babblade i några timmar...
BIO... ja det vore trevlig. Kanske ska försöka i morgon igen...

Å vinet med den fina etiketten, jo tack det passade mycket bra en taco-fredag! Å säkert smakar det bra i sällskap med ostar och kex eller vad annat man vill hitta på :)
 


4 kommentarer:

  1. Men usch, vilket antiklimax!
    Tur ni fick en mysig restaurangkväll istället.... :)

    Två dagars ledigt kvar.....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Sån tur att det blev en trevlig kväll även om den inte följde planen ;)
    Kram Maria (fd. Edith och Jag)

    SvaraRadera
  3. Det kan bli bra även om det inte blir som planerat:) Här bokas det alltid biljetter när vi någon gång ska på bio, men så har vi ju någon eller några mil dit (Ystad, Malmö eller Lund) så det känns lite dumt att chansa.

    Ni får göra ett nytt försök eller kanske boka;)

    Ha en fin kommande vecka! Ser fram emot den nya utmaningen:)
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  4. Det blir inte alltid som man tänkt sig:-) Fast ni fick det bra ändå! Kram Sara

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!