Bloggutmaning - Närbild!



Närbild.


På mina bilder finns den mest underbara lilla ljusslykta, med strån som omsluter den och med ett tunt snöre som håller dem samman. Ett brunt litet ljus brinner och ger det allra vackraste skenet... Som jag älskar ljus. Som jag älskar myset som de ger. Magiskt.


Idag blir det pärlhalsband på. Ett pärlhalsband som min mans mormors mor har burit. Det är inte var dag det får följa med mig, men idag gör jag ett undantag och hoppas att det göra andra-arbetsdagen-efter-jätte-långledigheten lite lättare. För som svärmor sa - det är till för att användas!


Nu ser jag med spänning fram emot alla bidra på dagens tema!
Spännande så att det snurrar till!


Ha en fin onsdag!




Ljuslykta, strån och pärlhalsband.



14 kommentarer:

  1. God morgon!
    Pärlor, så vackert. Och framför allt dom gamla, som burits vid alla speciella tillfällen och nu också i vardagen.
    Sånt är fint tycker jag.

    Glad att du drog igång det här!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så vackert halsband. Lite nostalgi. Har också ett som jag ärvt från min farmor. Kul med ny utmaning. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert halsband, det ger garanterat dig den kraft du behöver idag :) Underbara bilder på dina
    ljus också!
    Får nog hänga på utmaningen, det verkar spännande ;)
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hittade dem...det första man blir blind på.....

    SvaraRadera
  5. Så fint halsband. Jag älskar pärlhalsband och har min farmors gamla här hemma som jag faktiskt använder mycket.
    Jättefin bild och tack för rolig utmaning igen.
    Kram
    ANnie

    SvaraRadera
  6. Underbart halsband! Fin bild till utmaningen och en mycket trevlig utmaning måste jag säga :)
    Ha en toppendag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder! Pärlor är vackert, lite magi över dom. Extra roligt att bära ett smycke med ett minne bakom.
    Kram Lisa.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! Kul med fotoutmaning precis vad jag behöver i tristessen här hemma ;)
    Jag hänger på, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Halloj!
    Vilka fina bilder & halsbandet och dess historia gillas.
    Så kul med fotoutmaningar, TACK!
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  10. Underbart med vackra pärlor och extra fint när de har en historia! Så fina bilder:)

    Lite idétorka hos mig, men en litet bidrag kom det ändå. Kul med utmaningen i alla fall och så roligt med alla bidrag:)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  11. Fina bilder som vanligt bjuder du på. Idag hänger jag med på fotoutmaningen också, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  12. Så fin foton! Det på pärlhalsbandet är ju som en dröm…
    Jag har också tagit fram ett ärvt pärlhalsband och använt nu i helgerna, men
    tyvärr vet jag inte vem det tillhört från början. Det är alltid roligt när det finns
    en historia bakom gamla föremål!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder! Och tack för att du påminde mig om ett halsband som jag har....det ska jag minsann ha på mig i morgon! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!