Månadens 4:a - G!


 
Månadens 4:a är en utmaning som Ulrika med bloggen lilla u och  Anna med bloggen Rackarungar startade i December. Nu är det dax igen och jag bestämde mig alldeles nyss för att hänga på.
 
 
Bokstaven nu i Januari är G.
 
G som i.... jag erkänner att det tog ett tag att komma på något på G och ja det tog lite längre tid att hitta bilderna och något som jag trodde skulle ta ett ganska blygsamt antal minuter att göra, tog helt enkelt lite längre tid.
 
Men här är alltså mitt bidrag på G
 
 
Gullunge - Grönt - Glad - Godis
 
 
Gullungen - den där lilla raringen som ikväll ropade allt vad tygeln höll: Natt Jajingen, ses i mojon! till den bästa pappan i världen!
 
Grönt - ljusaste grönt - bladen på tulpanerna som har ersatt alla julens blommor!
 
Glad - jag blir ju alldeles galet glar när jag hittar kottkvistar på mina promenader. Det är något med färgen, formen och ja bara att de är så in i hela friden vackra!
 
Godis - japp det är bland det bästa jag vet. Kan knappt tänka mig ett liv utan, men nu i Januari har jag satt stopp för just Godis. Det blev nog lite för mycket under julen, så kroppen behöver en paus. Så Godis, jag hoppas att vi ses snart igen!
 
 
Vill du hända på?
Kika in hos Ulrika och/eller Anna 
 
 
Happy Måndag!


1 kommentar:

  1. Söta gullunge och du det där med Godis är svårt, jag inledde en skilsmässa med godis efter jul men jag har nu tagit tillbaka hen. Inser att livet är lite svårare utan;)

    Roligt utmaning och jag som är svag för utmaning kanske hänger på;)

    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!