Juleslut?!

 
 
 
Juleslut?!
 
 
Idag var egentligen dagen när jag hade tänkt att julen skulle vara slut. När granen skulle vara ute, när fräscha tulpaner skulle stå på ett bord fritt från julpynt och när amaryllisarna för länge sedan skulle ha blommat ut... Men det blev inte riktigt så...
 
 
 
Amaryllisarna är vackrare än någonsin och än så länge är det bara den första stängelns knopp som har blommat. På de båda lökarna... Så jag håller kvar känslan av jul ett tag till... Men i morgon, ska ta mig sjutton julpyntet bort och ner i lådor för förvaring, medans amaryllisar får vara kvar för de blir ju bara vackrare och vackrare för varje dag som går...

 
Juleslut?! Njeaaa - ett liiiitet tag till får julen stå kvar hos oss!
Men jag misstänker att vi är bland de sista med gran i huset!!
 
Fin lördagkväll till Er,
 
Nu väntar Stjärnorna på slottet och Mauro & Plura på tågluff!!
 


Amaryllis, vit orkidee, vide och marmor - bra kombo!


7 kommentarer:

  1. Och här har vi just sett "Det stora äventyret":) Nu hamnade Per på First Blood II vilket inte tilltalar mig idag, jag tar en runda i bloggvärlden istället.

    Hoppas ni har en fin lördagskväll och njut av den vackra amaryllisen! Julen är ute här, förutom just ett par amaryllisar och den sista hyacinten för den här säsongen. På ett annat bord finns tulpaner, kunde inte låta bli när jag var och handlade häromdagen:)

    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit bort allt utom adventsstjärnan i köksfönstret. Men jag blir snabbt less på julen.
    Så jag är nog en av de första som packar ner=))

    Brickor och sånt köper jag på Pagoni eller Smyckestillbehör på nätet, Finns en uppsjö av fina!!
    Fastnade helt igår=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Här är allt julpynt nerpackat och granen har åkt ut.. Nu är det vårlängtan som gäller hos mig. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag drygar inte med julpyntet precis :) Men så sätter jag ju gärna fram det till lucia så jag känner att
    jag har det när jag njuter som mest av det. Vilka superfina amaryllisar du har, mina ville inte alls i år
    så det får bli nya lökar i år.
    Ha en fortsatt härlig söndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Min jul försvann igår, gran, stjärnor....ja...allt packades ner. Och jag kan visst sakna det, framför allt ljusen....men men, får kanske köpa några nya lampor istället! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Även här var planen på att julen skulle bort idag. Men så blev inte fallet. Granen barrade så förfärligt så den åkte ut på nyårsafton, stjärnorna förra veckan då vi städade förrådet och liksom tyckte att det var lika bra att ställa in alla julsaker när vi ändå höll på. Så här har det varit vår inomhus i snart en vecka. Saknar dock ljusen i fönstren så på inköpslistan står fönsterlampor högst upp.

    Önskar dig en fin dag och ser fram emot veckans utmaning.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Ja men varför inte - är ju helt onödigt att plocka bort blommor som blommar så fint! Mys på! Kram Sara

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!