DIY - Vik en pocketkrans...



 
 
Jo även i år är det återbruk av pocketböcker... det bidde dock inte någon gran denna gången utan en krans. Jag snubblade över det här inlägget och blev alldeles kär i bilderna och hela grejen, så jag bestämte mig för att göra en egen krans....
 
 
Rätt så fort gick det och efter ett litet tag och några varv så hade jag knapp koll på vilket varv jag var inne på... men det ordnade sig till slut.
 
 
 
 
 
Så här gör du:
 
 
1. Hitta en pocket som du vill återvinna, en nitapparat och en skallpell
2. Skär ut en cirkel, ca 3 cm bred var nog den jag gjorde, ur kartong
3. Färga kanten (den långa) på pocketboken i valfri färg med tuschpenna, jag tog röd
4. Skär ut sidorna med skallpell för att få en fin kant
5. Vik sida för sida till ett S och nita fast på din pappring
6. Upprepa steg 5 i en mindre evighet...
 
 
K L A R T
 

 
 
 




Min krans står ännu på skoskåpet i hallen, men tanken är att den ska komma upp på väggen... men det blir en annan dag, först måste jag ju komma på vart exakt jag vill ha den...
 
 

 




5 kommentarer:

  1. Kul grej, och fint. Det här kommer jag absolut att göra.

    SvaraRadera
  2. Woow, så fin den var. Måste nog testas.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Så fin kransen blev. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Men gaaa! Nu fick jag ju ännu en sak jag måste prova!
    Det där var fint som 17.

    Och nu, en fin, fin helg till dig //Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Åhoj!! Tack för det kära du!

    Kram

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!