Stumpbrännare...


 
 
 
Jo tack jag vet att jag är knäpp, men jag har fått hem en efterlängtad liten sak - en stumpbrännare. Jag har sparat ljusstumpar i en burk, sparat och sparat och väntat och väntat på att få hem den här fiffiga lilla saken som gör att man kan njuta av hela ljuset... Visst är den väl fin?!
 
 
... och i detta mörker som är nu, så behövs den verkligen. En liten stump brann i nästan en timme, under hela den tid mamma och jag drack en kopp te och pratade ikapp! Med andra ord kommer det  nog ta en stund att bränna upp det stumplager jag skaffat mig och tänk så mycket mys det kommer att ge mig under tiden... underbart!
 
Jag är verkligen såå nöjd!

 
 
 
H A P P Y   F R E D A G



Stumpbrännare
 
 
Vill du ha en likadan, så hittar du den här!

3 kommentarer:

  1. Så fin stumpbrännare. Det är väldigt praktiskt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men så fin! Jag har en stumpstake någonstans, en organiskt formad historia i gjutjärn. Borde kanske leta upp den eller ännu hellre skaffa en sådan fin som din.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men åh så fin! En sån har jag aldrig sett! Men den hade ju varit fantastisk att ha, tänder ju så mycket ljus och stumpar har jag.....massor.....tänker att jag ska använda dem och smälta ner till egna ljus....
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!