Hej mitt vinterland...



 
 
 
Å så kom den, S N Ö N, som Inez har väntat på i evigheter och pratat om och bestämt talat om att nu när det är mörkt kommer snön, i mojon! I MOJON sa ja ju!
 
 
Här är den nu och jag erkänner att för mig blir det startskottet på att det nu är helt OK att hämta in julstämningen. OK visst inte några adventsstakar i fönstret, men en pepparkaka och att börja handla kuddöverdrag, lyssna på julsånger, baka saffranskola och göra dörrkransar... och ja ni ser ju, jag kommer med stor sannolikhet att gå bananas!
 
 

 
 
Idag unnade jag mig att tända ett doftljus med den underbara doften av kanel. Jag har några som luktar hyacint också, men de får vänta lite... Men kanel - jösses vilken bra start på morgonen det blev. Snö, dofljus och jag lyssnar på den här julsången och JAPP det är med Christer Sjögren (jag är en smula knäpp, men den här är en av mina A B S O L U T A favoriter).
 
 
 



Jag säger då det - jag är redo - ge mig pepparkakor, julskyltning och julmarknader!
Bring it on!
 
Ä N T L I G E N
 
 
Ljuset hittar ni här!

3 kommentarer:

  1. Ge mig mer jul jag vill ha mer jul ;) Underbara stämningsfulla bilder! Det klart man kan tjuvstarta lite smått, bara sådär att man kommer i feeling. Här är rått och grått, ingen snö här på Bästkusten iaf.
    Hoppas ni får en fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Filip inväntar tomten ikväll eftersom snön kommit och då kommer tomten, vi får väl se ��
    Kram Anna C

    SvaraRadera
  3. Så härligt med julstämning. Här är fortfarande plusgrader.grått och blött. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!