Annie Sloan...





Jag har fegat en smula med färg i Inez rum. När rummet gjordes i ordning så ville jag hålla det rätt så neutralt och mjukt, så beige och vitt på väggarna och vita möbler... Nu har lilla damen vuxit och skaffat sig en alldeles egen uppfattning om vilka färger som ska finnas i hennes rum...


Tro nu inte att jag har styrt in henne på rosa, även om jag verkligen gillar rosa, det har jag inte. Men Inez bästa färg är 'möjkjosa'. Punkt slut. Men i stället för att måla väggarna, så målar vi möblerna och först ut är hennes pysselbord. Lagom stort och lagom besvärligt...





Enkel möbel att måla och fort gick det. Vi hjälptes dessutom åt med allt utom att måla ovansidan, den fick jag göra klart själv. Målnings-entusiasmen höll inte i sig tillräckligt länge för att orka vänta på att undersidan skulle torka... Jag testade Annie Sloan för första gången och som den latmask jag är så gillade jag den skarpt. Inget förarbete och det ser riktigt bra ut redan efter en strykning. Tänk om det räcker - då är jag såld!



Fint blev det men viktigaste av allt - 
M Ö J K J O S A

5 kommentarer:

  1. Fin färg om man frågar mig. Kul at barnen har inflytande. Bra tips på färg.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Lite kul min dotter älskade också rosa när hon var liten. Fast då var det barbierosa som gällde. Idag är det ljusgrått och svart som gäller. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Kalkfärgerna som har kommit är verkligen dom bästa! Att slippa förarbete, ja då är jag nöjd=))
    Möjkjosa låter som en alldeles utmärkt färg att leva i, hehe

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Så härligt att inte behöva förarbeta, för det är ju trots allt bland de tråkigaste som finns;(
    Fint kommer det bli och det var en mycket snygg möjkrosa färg;)

    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Härlig färg hon valt. Vår Johanna önskade svarta väggar i sitt rum som var ca 10 kvm. Kram Anita

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!