Fredag!


Så här fint ser det ut på vår altan just nu... jag vet inte vad det är, men den där klätterhortensian är lite av det vackraste jag vet. Sedan i kombination med den gamla vitmålade träsoffan, den putsade fasaden och teglet.. för att inte tala om grillen som står redo. Det är en härlig känsla för mig. Just den här bilden, som jag har alldeles utanför dörren, ger mig så mycket energi.

Och just nu känner jag ett stort behov av den varan. Energi. Om mindre än en vecka är jag tillbaka på jobbet. Heltid och full fart med nya arbetsuppgiter, arbetskamrater och spännande projekt. Nervöst. Föräldraledigheten går mot slutet och det är verkligen en konstig känsla. Jag kan inte sätta fingret på det, men den är märklig. Lika märkligt är det att tänka att bara jag gör en dag på jobbet, så kommer jag vara inne i det på nolltid och undra om jag verkligen har varit hemma i mer än ett år.. Vi människor är väl verkligen anpassningsbara.

Så nu ska här njutas fredag vill jag lova!
Musslor, pussa lillan, vin & prat!
Fredagsmyset kan med andra ord börja!!
(...eller i alla fall så fort Jocke kommer hem från affären)



3 kommentarer:

  1. Klätterhortensia är verkligen vackert. En av mina favoriter i trädgården. Hoppas att du får en bra start på jobbet igen efter din ledighet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mmm... så fint! Älskar hortensia och jättefint med en klätterhortensia. Förstår att du får energi av soffan och hortensian bakom!

    Njuta helgen! Jag har börjat med ett glas vin ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för titten och kommentaren.
    Underbar bild, förstår att du får energi av det, för jag blir glad bara av att se den genom datorn.
    Nu ska jag kika vidare här inne.
    Hoppas ni får en fortsatt mysig Lördag, Kram Malin

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!