Gröna fingrar?!!!

Här ska det blir gurkor och tomater... frågan är när?!
Jag har ju länge haft idén om att jag ska odla lite grönsaker i pallkragar, men så har det ännu inte blivit. Men, en kompromiss blir nog ändå det här. Min egna lilla gurk-, tomat- o kryddodling i kruka.. Nu antar jag att jag måste vattna massor och gödsla lite, eller ganksa mycket, för som ni ser är mina tomatplantor inte särskilt stora... Jag som så gärna vill plocka tomater i min trädgård. Håll tummarna att det blir lite grönsker ;) Det positiva är ju ändå att grukplantorna blommar för fullt, så en liten gruka eller två kanske det ändå blir!!

Jag har i alla fall haft en underbar nationaldag - fikat med vänner, bakat lite, hängt tvätt utomhus, suttit i solen och läst en smula, gått en långpromenad, ja vad mer kan man önska?! Jo jag vet, att min kille kommer hem - japp, jag erkänner, jag älskar att ha honom omkring mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!