Dagen som den varit...

   

Försökte mig på att ta en bild på hur jag sett ut idag, men efter si så där en 30 bilder så insåg jag att jag aldrig kommer att få till den där bra bilden på min dagens. Jag kände att det inte var mer än rätt att visa bevis på att det ju faktiskt finns en o annan trevlighet att ha på sig i min garderob.. Så här kommer 4 bilder på mig idag... eller delar av mig. Jag har i alla fall tvingat mig i mina vita jeans från Zara (de är verkligen mina favoriter) sedan åkte en odd molly blus på och ja ett långt linne under det - funkis!!

Men det är egenligen inte det jag vill blogga om idag, utan hur en typiskt arbetsdag ser ut för mig utan om lurigheten med att lämna över sitt jobb till en vikarie när man snart ska gå på föräldraledighet i si så där ett år... Alltså, hur gör man? Vad är det jag egentligen gör om dagarna? Vad är det jag lägger tid på? Ja det är inte enkelt, men så för att få det svart på vitt så kommer här en sammanfattning (klockslagen är inte exakta...):
08:30: Kommer till jobbet och pratar med några medarbetare om diverse jobb och annat.
08:45: Planerar en insamling till en pensionär i gruppen och diskuterar med några om lämpligt sätt att uppvakta samt present att ge.
08:55: Korrekturläser och kommenterar en artikel baserad på en intervju jag var med på igår och skickar tillbaka den till skribenten.
09:00: Hämtar ett stort glas fyllt med kallt vatten!
09:05: Hamnar mitt i en diskussion om resurssäkring inom ett visst projekt.
09:30: Gör en snabb koll av inkomna mail, besvarar, skickar vidare, skickar och accepterar några kallelser.
09:45: Skickar tunt bundgetunderlag till vår ekonom, för att senare fortsätta arbetet med 2012-års budget.
10:00: Möter upp en fotograf för fotografering till artikeln som jag tidigare läst och kommenterat... Artikeln riktar sig till studenter och ska ge en bild av möjligheterna inom flyg.
10:25: Kommer till chefsmöte/chefsdag (som egentligen började kl10) för att bli uppdaterad om vad som händer, nätverka och arbeta fram möjligheter inför kommande utmaningar.. Diskussioner, grupparbeten, redovisningar/debatter och så vidare.
14:45: Blir haffad av en medarbetare som vill prata resurssättning till ett projekt när jag är ute på min bensträckare.
15:00: Livliga diskussioner gällande lönerevison hanteras och pågår långt efter utsatt sluttid (17:00).
17:30: Ringer en kund som vill träffas för att diskutera kommande affärer. Stort projekt som varit på gång länge, men som skjutits upp och som nu är aktuellt igen - Spännande!
17:40: Ser över lönestatistik för att skaffa mig en bra bild över hur verkligheten ser ut.
18:00: Lämnar jobbet....

Så här såg dagen ut  & vet ni jag har verkligen ett superskoj jobb! Kan inte annat än säga att det faktiskt är kul att gå till jobbet!

1 kommentar:

  1. Trivs du på jobbet så trivs dina medarbetare oxå, och det är jag övertygad om att dom gör!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!