När det inte blir riktigt som en tänkt sig...


 
 
 
Igår fick vi hem en leverans från IKEA, nämligen en ny säng. Alltså så gott jag kommer att sova - weeehooo! Det blev rätt så fullt i sovrummet, men det kändes ändå som att något saknades. Så just när leveransgubbarna lämnat så såg jag att den stora madrassen till sängen saknades. Urk. Som tur var hade de också märkt det och var redan på väg tillbaka.  På kvällen kom vi på att vi kanske skulle börja montera ihop den nya sängen... Då säger Jocke 'vi tog bara ett paket med ben, va?! Suck, jo vi hade bara ett paket, innehållande fyra ben, men vi är ju två och har alltså två madrasser vilket blir två paket med ben... Suck. Så igår bäddade vi i ordning på golvet, på mellanmadrassen (eller vad det nu heter på en kontinentalsäng...) mitt upp o ner på golvet i sovrummet.



 
 
Så idag fick Jocke och Inez ta en tur till IKEA, för att fixa ben och lite annat... de kom hem. Tyvärr med fel ben. Eller fel o fel, de var i alla fall inte lika de vi redan hade, så antingen får vi sova i olika nivåer... njaee det får nog bli ännu en natt på golvet :)
 
 
Sedan fortsatte dagen med några mindre missförstånd gällande en tvättmaskin som skulle till returpunkten och det blev så rörigt att jag inte ens orkar berätta. Hur kommer det sig att vissa dagar bara blir helt knasiga?
 

 
 
Nu så här när kvällen kommer så måste jag ändå sammanfatta dagen som en bra dag.
 
Vi har firat Lill-Jill som blir ett halvår idag (det går för fort), vi fick lite saker gjorda på vår att-göra-i-helgen-lista och vi hälsade på en morfar och en mormor som vi tycker så otroligt mycket om.
 
Dessutom har jag hittat en knasig träningsapp, ett program på 7 minuter som man kan köra lite när man känner att man har en lucka. Inte dumt, inte dumt alls och inte visste jag att man kunde blir så trött på 7 minuter :)
 
 
Men nu fortsätter denna lugna härliga lördagskväll!
 
 
KRAM
 
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!