Söndagsfunderingar...


 
 
 
Som vanligt sitter jag framför datorn så här på kvällskvisten. Känner lugnet och låter saker o ting landa lite i mitt huvud. Tänk, det händer så mycket omkring oss, hela tiden, omvärlden, närheten, familjen, jobbet och allt annat. Inte helt enkelt att ta in allt det ibland. Så en stund vid ett stökigt köksbord och med bara en liten lampa tänd, låter jag tankar och funderingar landa.
 
 
Genom mitt huvud far för det mesta att kära någon, här är jag mitt i livet och har inte ens ordning på mina strumpor. Lite åt det hållet och samtidigt jobbar jag på för att skapa den ordning som jag vill ha och när det är klart då.. då ska jag minsann se på TV-serier, bjuda hem vänner på fika, bla bla bla. STOP. Det är absolut så jag inte får tänka. Så idag gjorde jag tvärt om. Trots att vi var mitt uppe i att bygga ihop vår nya säng, trots att garderobsinredning och vår gamla säng tog upp den mesta av den tomma ytan på övervåningen och trots att allt emballage låg i hallen och vardagsrummet bjöd vi hem våra vänner på en enkel söndagsfika. Svårare än så är det inte och visst stökigt var det, men vad spelar det egentligen för roll?!!
 
 
Det. Var. Så. Jäkla. Underbart.
Mer oreda åt folket!
 
 
e-Kram
 
 


2 kommentarer:

  1. Helt rätt, gör ju inget med lite stök. Men jag är likadan vill ha ordning innan nån får komma hem :) Vacker bild. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så duktigt av dig, vet precis hur det där känns, det där att allt måste vara i ordning, perfekt innan man bjuder hem folk osv. Men attans så skönt när man vågar släppa på den spärren. Håller med dig. Mer oreda till folket.

    Fin start på veckan önskar jag dig
    KRam
    Annie

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!