Porslinsmålning igen...


 
 
 
För mig är det som meditation. Att låta pennan snirkla sig runt, runt i skålen. Att se mönstret komma fram och lika så att göra om det som inte tilltalar mitt öga. Det blir inte perfekt men det blir alldeles underbart. Skålen köpte jag i mataffären för ett tag sedan och jag såg på den direkt att den skulle bli en perfekt julgrötsskål, bara jag fick måla den en smula först...
 
 
Så just nu ser den ut som på de här bilderna och min meditationsstund för dagen är över. Men i morgon fortsätter jag nog. I alla fall på utsidan av skålen, där det där ensamma lilla tunna strecket ser aningen för ensam ut.
 


 
Vad gör du när du får en stund över, pysslar, läser eller något helt annat?
 
e-Kram
 


2 kommentarer:

  1. Så vackert, testade för ett tag sedan det där med porslinsmålning men fick ganska snabbt inse att det inte var något för mig, Mina händer darrade alldeles för mycket och jag hade absolut inte tålamodet. Men jag tittar alltid lite avundsjukt på de där som är som du som verkligen lyckas med porslinsmålning.

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir, men jag misstänker att jag precis som Annie skriver ovan också skulle darra för mycket på handen. Jag håller mig till julkortsproduktion jag. Men just nu rensar jag garderober, vind och skåp och lådor här hemma. Imorgon bär det av till tippen med en massa skräp som vi sparat och som inte ens kan säljas eller återvinnas på annat sätt. Ska bli så skönt när det är klart!

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!