Fotoutmaning - Kärlek...

 
 
 
K Ä R L E K
 
 
Ett underbart tema på en fotoutmaning.
Verkligen.
 
Ett tema som går att tolka precis hur som helst, kärleken till livet, till en hobby, till en plats. På hästen sitter min lilla stora tjej, alldeles salig av lycka. Hästen tillhör min vän, Charlotte, den vän jag har haft längst. Vi blev nämligen kompisar när vi var så där en tio år... Vi har haft perioder av att vara bästa vänner, perioder ifrån varandra och för att sedan hitta tillbaka till varandra som vuxna. Och nu, umgås vi, tillsammans med våra barn och familjer.
 
 
Vänskapen finns kvar. Den har alltid funnits även om vi varit på olika ställen i livet och även om vi under perioder inte har umgåtts. Det är en skön känsla att ha en sådan vän, verkligen, men det är inte den kärleken jag tänkte svamla om idag, utan det som händer på bilden.
 
 
På bilden ser ni min vän, som ger allt och gör allt hon kan för att min lilla tjej ska få den bästa upplevelsen. Det är hennes dotter som leder hästen och likaså hon gör så otroligt mycket för att den där lilla hästtokiga tjejen på Nibbe ska ha kul, skratta och bli glad. Just den där, den villkorslösa kärleken någon ger till ens barn, den glädjen och handlingen som utan tvekan utförs, den får mitt hjärta att dubbelstudsa sådär en hundra gånger om. Det är baske mig äkta kärlek det. Som håller i vått och tort och som aldrig kommer att rosta.
 
 
Lotta, fanken vad bra du är - Tack för några finfina minnen för livet!!
 
 
Fler bidrag hittar ni här!
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Härligt du skriver om kärlek. Det bästa som finns. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint inlägg och vänskap och kärlek. Tack! Och fin allhelgonahelg till dig.

    SvaraRadera
  3. Så fint inlägg! Kärlek!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!