Vänskap...


 
 
 
V Ä N S K A P
 
 
Det här två alltså tjejerna alltså, bygger en vänskap som jag hoppas ska räcka livet ut. De har kommit en bra bit på vägen redan. Storasyster driver på och engagerar sig, ordnar lässtund och läser högt lite som hon tycker att det ska stå i boken och visar sedan upp det för publiken. Det vill säga mig och Jill. Så kan vi sitta en stund, till dess att Jill tycker att en papperstuss på golvet är mer intressant eller tills Inez läst samma bok en si så där fem, sex gånger...
 

 
 
 
Vänskap är alltså temat på veckans utmaning hos Fröken Foto! Så kika in hos henne, vettja, och se fler tolkningar på temat. Kanske vill du bidra med en egen tolkning, häng på - det är riktigt skoj och även det blir som en vänskap, i bloggvärlden.



 
 
Så mitt bidrag blir bilder från en tidig morgon. En morgon då jag och Jill fick lyssna på när Lilla Spöket Laban ficklade (lös med en ficklampa) på runda saker. Inte en gång, inte två gånger utan alldeles lagom många gånger för en storasyster och en lillasyster.
 
 
Vänskap alltså, måste väl vara ett av de finaste orden som finns!
 
 
K R A M


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tolkning av temat. Syskonvänskap. Det är verkligen en skatt att få ha en syster som vän. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Underbar tolkning. Visst är vänskap ett av de finaste orden. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!