Bäbiskontroll vecka 40!

Jaha då har vi varit på koll igen, den sista i dem som planerades in på vårt andra besök hos barnmorskan. Tänk det känns som att det var en evighet sedan. Men tiden går och idag är det ju max 2 ån halv vecka till, sedan är Pytte här! Overkligt! Mysigt! På en och samma gång. Värden såg bra ut. Vi hörde hjärtljud och det visare idag "tydliga tecken" på att det är en liten kille. Barnmorskan klämde och kände och sa "det här blir inte någon stor bäbis, utan tja vad säger ni, en pojke på si så där 3470 gr!?" Tänk att jag snart kommer att få veta om det är en liten tjej eller en liten kille. Ha! Spännande!

Dagen fortsätter med uppsättning av väggord, måla trälåda, hämta mannen på jobbet och sedan är det fredagsmys för hela slanten. Ikväll laddar vi för match - IFK Norrköping möte GAIS och det är viktiga 3 poäng att kriga om! Verkar bli en bra dag även den här!

Just ja en rolig sak. Jocke var en smula sen när vi skulle på kontroll. Så han sprang antagligen ut från jobbet och till bilen vilket några av mina arbetskamrater såg! Han hade tydligen kontorstelefonen i näven också, så det måste ha sett väldigt roligt ut. Hur som helst, lite senare får jag ett sms: med en lycka till spark till er och håller tummarna! DET tyckte jag var väldigt rart! Det är nog få förunnat att ha en så fin arbetskamrat och vän! Lyllos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!