Fredagsmys...

... en alldeles särskild fredag idag... Jag går nämligen på föräldraledighet?!!! Hur stort som helst, så bortsett från några små saker som jag ska fixa i morgon så slutar jag nu jobba på ett liiiitet tag. Eller vänta nu, jag ska ju vara hemma i si så där ett år!! Ett år!?!! HA! Stort häftigt och alldeles super duper spännande. Så här hemma lagar maken Hummersoppa, lilla J spelar spel - Pirates of the Caribbean och jag uppdaterar min lilla blogg. Mysigt!!

Så vad har då hänt de senaste dagarna? Jo just ja jag har kommit på att jag vaknar lättare på nätterna och att jag när jag har vaknat har mycket svårare att somna om. Märkligt måste jag säga, jag har ju aldrig i hela mitt liv haft problem med att sova. Jösses, jobbigt är det och nu har jag fått förklarat att det har med att kroppen ställer in sig på att anpassa sömnen efter den där lilla rackaren som ska ha 100% uppmärksamhet och nattamat titt som tätt. Men jag måste ändå säga att det är ju snudd på knäppt, om det är något man skulle vilja göra nu så är det ju att sova ordentligt så att man är utvilad och har lite extra energi till det som komma skall, men vad vet jag :)

Men just ja jag har ju haft lite pyssel för mig, eller ett pyssel och ett inköp! Inköpt är nu en lampa helt o hållet i plåt som sprider lite mysbelysning i vardagsrummet och vårt stora fönster där.

Nya plåtlampan är köpt på Drömgården i Norrköping
 Å så till mitt senaste pyssel, vedkorgen. Har länge haft en helt vanlig rottingkorg att ha ved i, men jag kom här om dagen på att jag kunde spraymåla den svart. För att den skulle passa in lite bättre här hemma. Sagt och gjort, här om kvällen klev jag ut på baksidan med vedkorg, sprayfärg och ett glatt humör och satte igång och målade. Måste säga att jag är nöjd med resultatet! Blev ju riktigt bra!


2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort allt, Tanja... In i minsta detalj. Ser fram emot att se hur det har blivit sedan sist. Hur känns det annars? Sitter här och inser att jag ju inte sett dig tjock hela tiden och snart är det redan dags... Är faktiskt riktigt ledsen när jag tänker på Miranda och knytet som kommer växa upp utan sin morbror :-( Måste verkligen fundera ut något: Kan de inte komma hit o gå på college i USA ett år? Vore ju bra... Hur som hälst: njut av förädraledigheten och ta det lugnt nu sista veckan... Jättekram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Tanja! Så fint ni har o vilka projekt du ror iland när du skulle ligga på soffan och äta praliner;) Tack för din fina kommentar på min blogg, det värmer ska du veta:) Blir så glad! Kul att kunna sprida lite energi också. Ska tipsa dig om några bloggar jag snubblade över igår, ska lägga in dem i blogglistan oxå. Hör av mig när jag plockat fram adresserna:) Ta det nu lugnt o ha det riktigt bra! Kram Suzann

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!