La Bastide Blance vingård!! Har ni inte provat det vinet (La Bastide Blanche 2262)
så finns det på bolaget och är alldeles fantastiskt! I alla fall vad jag minns :)
Tänk, för ett år sedan var vi i Frankrike... Tror att vi åkte ner den 6:e eller om det var den 5:e... men hur som helst ledigt var det. Helt fantastiskt var det också, med dagar fyllda av sol och bad, utflykter och en hel dag vigd till vindruvsplockning! Inte trodde jag att vi skulle plocka så många druvor på en dag och trots att jag var yngsta plockaren så hade jag nog definitivt mest träningsvärk efter att dagen var avklarad. Totalt plockade vi 12,5 ton och vi var fem personer som plockade, så det var ett ordentligt arbetspass vill jag lova :) När jag läser vad jag skriver så är det ju inte klokt, men ganska förståligt att träningsvärken kom...

Snart väntar en annan ledighet för min del, tre arbetsdagar kvar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!